
Mācību satura organizācija
kursā Kultūras pamati (Mg.Sci.soc. Lita Vēvere)
Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
“Mācīšanās lietpratībai kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā –
starpdisciplinaritāte un mācību priekšmets”
30.06. – 03.07.2020.

Mācību resursu krātuve (Skola2030)
Skola2030 Kultūras un pašizpausmes mākslā jomas ekspertu veidotie mācību un metodiskie līdzekļi atbilstoši pamatkursu programmu paraugiem vispārējai vidējai izglītībai.
- Kultūras pamati. Pamatkursa programmas paraugs vispārējai vidējai izglītībai. (Skola2030)
- Kultūra un māksla I (vizuālā māksla). Pamatkursa programmas paraugs vispārējai vidējai izglītībai. (Skola2030)

Kultūras izpratnes un izpausmes rokasgrāmata (UNESCO, 2016)
Termini un jēdzieni
- Eiropas Parlamenta un Padomes ieteikums
- Ieteikuma par kompetencēm mūžizglītībā interpretācija
- Svarīgāko terminu (prasme, mākslas izglītība, kultūras izglītība) skaidrojums
- Vispārējas debates par mākslas un kultūras izglītības mērķiem un paredzēto rezultātu
Kultūras izpratnes un izpausmes veicināšana: mācības nākotnei, pamatojoties uz Eiropas pašreizējo praksi
- Ievads: nākotnes perspektīvas, pārskatot tagadni
- Pirmā mācība: priekšnoteikumi sekmīgai kultūras izpratnes un izpausmes apguvei
- Otrā mācība: skolotāju un izglītības programmu būtiskuma pārskatīšana
- Trešā mācība: kultūras izpratne un izpausme ir kompetence visam mūžam
- Ceturtā mācība: kultūras izpratnes dažādo slāņu ievērošana
- Piektā mācība: kultūra ir daudzšķautņaina, un kultūras izpratni un izpausmi var mācīt dažādi
- Sestā mācība: kultūras izpratne un izpausme ir dalīta atbildība (izglītībā iesaistīti dažādi nozīmīgi dalībnieki)
- Septītā mācība: laiks stratēģiski padomāt par 8. kompetenci